خانه سلامتی
در هفته چه قدر باید ورزش کنیم؟
همیشه ورزش کردن برای به دست آوردن و حفظ تندرستی توصیه می شود.خیلی از ما نیز در طول هفته ورزش می کنیم اما شاید دقیق ندانیم که چه میزان ورزش کردن برای مان مناسب است.
در نخستین قدم بهتر است سبک زندگی خود را تغییر دهیم
؛ مثلا هنگام رفتن به مدرسه یا خرید یا کارهای دیگر از خودرو استفاده نکنیم.تحرک زیاد در طول روز می تواند نوعی ورزش سبک محسوب شود.حدود نیم ساعت انجام ورزش های هوازی در طول روز و حدود 3 تا 5 روز در هفته برای سلامتی بسیار مفید است.از جمله ورزش های هوازی ایروبیک، شنا، دوچرخه سواری و ورزش های توپی مانند والیبال و بسکتبال و امثال آن ها هستند.اگر قصد دارید بعد از یک دوره ی طولانی ورزش نکردن شروع به انجام ورزش کنید می توانید با زمان های کوتاه شروع کنید.در روزهای اول فقط 10 الی 15 دقیقه کار کنید و هر روز به این میزان اضافه کنید تا کم کم بتوانید این زمان را به بیش از نیم ساعت برسانید.در شروع فعالیت ورزشی حداقل 5 دقیقه را به گرم کردن بدن اختصاص دهید.
انجام ورزش های هوازی به طور منظم فواید زیادی دارد
؛ به عنوان مثال توده های چربی در بدن کاهش پیدا می کند و میزان فشارخون کم می شود.برای دور ماندن از انواع بیماری ها لازم است ورزش به طور منظم، جزئی از برنامه ی روزانه ی شما شود.(ایران آنلاین)

*منبع:مجله سرای دانش(شماره14)*



طبقه بندی: ویژه ورزشکاران،
برچسب ها: در هفته چه قدر باید ورزش کنیم؟،

تاریخ : یکشنبه 6 اسفند 1396 | 09:51 ق.ظ | نویسنده : سیدحسین ابراهیمی | نظرات
.: Weblog Themes By BlackSkin :.