خانه سلامتی
کمر و دست هایتان را در خانه تکانی دریابید
در کنار خطرات و آسیب هایی که خانه تکانی برای پوست دستان و انگشتان شما می تواند به همراه داشته باشد و حتی منجر به اگزما شود
، خطر دیگری که شما را به شدت تهدید می کند، کمر درد و دست درد است.پیشنهاد ما این است که اگر از این دو درد رنج می برید در این فصل سراغ خانه تکانی نروید و اگر هم علاقه به تمیز کردن خانه همزمان با نزدیک شدن به سال نو را دارید، این کار را به شرکت های تخصصی و رسمی نظافت منزل بسپارید، زیرا کار زیاد و فشار چند روز خانه تکانی و جا به جایی اسباب و وسایل سنگین می تواند آسیب های جبران ناپذیری روی ستون فقرات شما یا اندامی مانند مچ دست تان به همراه داشته باشد.اگر از دردهای مچ دست یا کمر درد رنج نمی برید و دوست ندارید که کار خانه را به کارگران بسپارید و یا شرایط آن را ندارید و باید خودتان دست به کار شوید، پیشنهاد ما این است که حتما نکات ایمنی را در نظر داشته باشید و از کارهای سنگین ناگهانی اجتناب کنید.همچنین بهتر است با یک برنامه ریزی کارهای خانه و خانه تکانی را در چند روز تقسیم کنید تا فشار کار سبک تر شود.

1.از چرخاندن
، خم کردن، پیچاندن، برداشتن بار خیلی سنگین و حرکات ناگهانی و غیرعادی مچ انگشتان و ستون فقرات و گردن اجتناب کنید.

2.علائمی مانند گز گز انگشتان
، دردهای مفصلی، باد کردن کف دست و انگشتان را جدی بگیرید و در صورت دچار شدن به آنها کار را متوقف کرده و از پزشک متخصص مشورت بگیرید و به مچ و انگشتانتان استراحت بدهید.

3.با برنامه ریزی حجم کار را در طول چند روز تقسیم کنید و پایین بیاورید.

4.بهتر است قبل از شروع کار چند دقیقه ای با حرکات ورزشی
، نرمشی و کششی اندام های خود و ستون فقرات تان را آماده کنید.

5.هنگام جا به جا کردن وسایل منزل
، پاک کردن شیشه ها و گردگیری از وارد کردن بیش از اندازه فشار به کمر و مچ دست تان باید خودداری کنید.

6.هنگام برداشتن اجسام از روی زمین یا جا به جا کردن آنها
، پشت تان را صاف نگه دارید و قوز نکنید و زانوهایتان را خم کنید تا وزن جسم روی کمر شما نیفتد.همچنین بهتر است پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید.

7.انجام کار در ارتفاع بالاتر از شانه یا پایین تر از لگن باعث آسیب جدی به عضلات می شود
؛ برای کاهش آسیب شانه و گردن باید از زیرپایی یا نردبان استاندارد استفاده شود تا دست ها به مدت طولانی بالاتر از شانه قرار نگیرند.

8.پیشنهاد می کنیم پس از هر نیم ساعت کار سخت و پشت سر هم خانه
، 5 دقیقه دراز بکشید و استراحت کنید.

*منبع:روزنامه همشهری(شماره7326)*




طبقه بندی: ویژه آقایان، ویژه بانوان، توصیه و نکات آموزشی پزشکی،
برچسب ها: کمر و دست هایتان را در خانه تکانی دریابید، خطرات و آسیب های خانه تکانی، توصیه هایی برای خانه تکانی، توصیه های پزشکی برای خانه تکانی،

تاریخ : سه شنبه 1 اسفند 1396 | 12:33 ب.ظ | نویسنده : سیدحسین ابراهیمی | نظرات
.: Weblog Themes By BlackSkin :.