خانه سلامتی
6توصیه برای مقابله با ویروس ها
به چشم ها و بینی تان دست نزنید
در فصل شیوع آنفلوآنزا و سرماخوردگی دست تان را از چشم و بینی دور نگه دارید.این بخش ها جاهایی هستند که میکروب ها و عوامل بیماری زا از این طریق راه ورود به بدن شما را پیدا می کنند.پس دست های تان را مرتب بشویید و قبل از غذا خوردن این کار مهم را فراموش نکنید

زود به تختخواب بروید
خوابیدن چه ربطی به پیشگیری از آنفلوآنزا دارد؟وقتی به اندازه کافی نمی خوابید بدن شما قدرت مقابله با عوامل بیماری زا را ندارد.

واکسن بزنید
در صورتی که در مراکز بهداشتی و درمانی کار می کنید
،بیماری های مزمن یا مشکلات قلبی و ریوی دارید یا پا به سن گذاشته اید متخصصان به شما توصیه می کنند واکسن آنفلوآنزا را فراموش نکنید.

غذاهای سالم بخورید
بیشتر میوه ها و سبزیجات فصل مانند انواع مرکبات منابع خوبی از ویتامین  C هستند که در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر دارند.
اگر هم به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا مبتلا شدید باز هم به ویتامین C توجه ویژه داشته باشید چون طول دوره بیماری شما را کوتاه تر می کند.

ورزش کنید
تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد ورزش منظم عملکرد سیستم ایمنی شما را بهبود می بخشد و در پیشگیری از سرماخوردگی تاثیر دارد.پس برنامه منظمی برای ورزش روزانه داشته باشید و حداقل نیم ساعت پیاده روی را از دست ندهید.در هوای سرد یا آلوده ورزش را در محیط هایی سربسته دنبال کنید که تهویه مناسبی دارند یا به سیستم های تصفیه هوا مجهز هستند.

لبخند بزنید
تحقیقات اخیر نشان می دهد که شادی های پاییزی شما را از بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی دور نگه می دارد.به گفته پژوهشگران دانشگاه ویلکرز
،داشتن افکار مثبت،مراقبت از حیوانات خانگی و دنبال کردن برنامه های شاد و لذت بخش در تقویت سیستم ایمنی تاثیرگذار هستند.پس برنامه هایی برای افزایش شادی تان داشته باشید و بیش از گذشته لبخند بزنید.

*منبع:مجله زندگی ایده آل(شماره170)*



طبقه بندی: توصیه و نکات آموزشی پزشکی،
برچسب ها: توصیه هایی برای مقابله با ویروس ها، 6توصیه برای مقابله با ویروس ها،

تاریخ : جمعه 22 بهمن 1395 | 11:49 ق.ظ | نویسنده : سیدحسین ابراهیمی | نظرات
.: Weblog Themes By BlackSkin :.