تبلیغات
خانه سلامتی
خانه سلامتی




تاریخ : جمعه 26 اردیبهشت 1393 | 05:18 ب.ظ | نویسنده : سیدحسین ابراهیمی | نظرات
قسمتی از کله پاچه که حتما باید بخورید
بهترین نوع کله پاچه
،کله پاچه ی گوسفند است و گوشت پاچه کیفیت بهتری در مقایسه با سایر قسمت های کله پاچه دارد.هم چنین چربی کلسترول و تری گلیسرید پاچه ی گوسفند نسبت به بقیه ی قسمت های کله پاچه کم تر است.کله پاچه ی گاو یا بز طبع خیلی سردی دارند و دیرهضم هستند بنابراین افراد بهتر است از مصرف آن ها امتناع کنند.

*منبع:مجله آزمون(شماره332)*



طبقه بندی: تغذیه،
برچسب ها: قسمتی از کله پاچه که حتما باید بخورید، کدام قسمت کله پاچه بهتر است؟، کله پاچه ی گوسفند،

تاریخ : چهارشنبه 24 خرداد 1396 | 05:56 ب.ظ | نویسنده : سیدحسین ابراهیمی | نظرات
تکنیک هایی برای داشتن یک زندگی شاد
*مسئولیت پذیری:مسئولیت پذیری باعث افزایش درجه خوشحالی می شود.هرچقدر انسان مسئولیت پذیر تر باشد به همان اندازه شادتر هم خواهد بود.البته به شرطی که بیشتر از توان خود مسئولیت قبول نکند پس اصلا فکر نکنید با شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت هایتان شادتر خواهید بود!

*باورهای انسان:باورهای فرد در شکل گیری برداشت های او از اتفاقات اطرافش بسیار تاثیرگذار و مهم است و باعث می شود احساس فرد به سمت مثبت یا منفی گرایش پیدا کند.در نتیجه فردی که همیشه ترشرو و عبوس است به طور حتم کمتر شاد خواهد بود و کمتر از زندگی لذت می برد در حالی که یک فرد سرزنده و خوش خلق
،شادی بیشتری را تجربه می کند.پس عوض شدن افکارمان می تواند شادی مان را بیشتر کند.

*برخورد با دیگران:شاید گمان کنید نوع برخورد شما با دیگران تنها در روحیه فرد مقابل تاثیر دارد اما اصلا چنین نیست چون نه تنها طرف مقابل از نوع برخورد شما تاثیر می گیرد بلکه نوع برخورد شما با دیگران در حس شادی خودتان هم موثر خواهد بود.کسانی که با گشاده رویی با دیگران تعامل برقرار می کنند شادتر خواهند بود.

*داشتن دوستان خوب:نداشتن هر دوست خوب می تواند حدود به شادکامی شما ضربه بزند.پس تا می توانید قدر دوستان خوبتان را بدانید.

*شکرگزاری:درجه شکرگزار بودن هم یکی دیگر از عواملی است که می تواند باعث احساس شادی در افراد شود.شکرگزار بودن تنها به مفهوم معنوی آن ختم نمی شود بلکه وقتی تشکر می کنیم در واقع حس رضایتمندی خود را نشان می دهیم و از خودمان هم تشکر می کنیم.شکرگزار بودن هم می تواند شکرگزاری از پروردگار متعال باشد و هم حتی تشکر ما از فردی دیگر یا حتی خودمان
،همه اینها در احساس شادی ما موثر خواهند بود.اگر بتوانید هر شب یا چند شب در هفته فقط چند دقیقه به اتفاق های خوبی که در طول روز یا هفته داشته اید فکر کنید و بابت این خوبی ها شکرگزار باشید،به طور حتم به مرور زمان به انسان شادتری تبدیل خواهید شد.

*شریک کردن دیگران در شادمانی هایمان:هنگامی که فردی دیگران را در شادی خود شریک می کند
،شادی خودش هم بیشتر می شود بنابراین اگر می خواهید شادی تان را بیشتر کنید تا می توانید دیگران را در شادی تان سهیم کنید و هرگز تنهایی جشن نگیرید و از در میان گذاشتن خوشحالی تان با کسانی که دوستشان دارید دریغ نکنید.

*تفکر مثبت:منظور از تفکر مثبت این است که فرد از هر اتفاقی بتواند جنبه خوبش را ببیند و به قول معروف به نیمه پر لیوان توجه کند.به طور مثال وقتی برف می بارد ما می توانیم از زیبایی های برف و زمستان لذت ببریم یا اینکه برعکس مدام غر بزنیم که هوا سرد است
،خیس شده ایم،کفشمان گلی شده...به طور حتم گزینه اولی باعث می شود روز شادتری را تجربه کنیم.حالا انتخاب با شماست.ترجیح می دهید مثبت نگر باشید و از زندگی تان لذت ببرید یا برعکس منفی نگر باشید.جالب است بدانید نه تنها تفکر مثبت می تواند باعث شادی بیشتر افراد شود بلکه هر دوی آنها طول عمر را هم افزایش می دهد.

*بخشیدن دیگران:فراموش نکنیم که ما اگر دیگران را می بخشیم
،صرفا به این علت نیست که آن ها شایسته بخشش اند،بلکه بدین معناست که ما شایسته آرامش هستیم.از آرامشتان لذت ببرید.راه خوشحال بودن این است که کوتاه بیاییم و دست دوستی دراز کنیم.بگذاریم حق با دیگران یا نزدیکانمان باشد.

افکاری شاد و سالم داشته باشید
،خود را سلامت تصور کنید و سلامتی را حق انسانی و شایسته خود بدانید از همه مهمتر با خود ملایم باشید از همین جا و همین لحظه خود را بپذیرید و دوست بدارید و به خود تلقین کنید که حتی تا این لحظه هم به بهترین طریق ممکن زندگی کرده اید.

*منبع:بروشور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران-مرکز آموزشی پژوهشی درمانی روزبه-واحد آموزش سلامت دفتر پرستاری*



طبقه بندی: روانشناسی، توصیه و نکات آموزشی پزشکی،
برچسب ها: تکنیک های شاد زیستن، تکنیک هایی برای داشتن یک زندگی شاد،

تاریخ : یکشنبه 14 خرداد 1396 | 12:30 ب.ظ | نویسنده : سیدحسین ابراهیمی | نظرات
خواص مفید گوجه سبز
گوجه سبز باعث تعادل اسید و باز در جریان خون می شود از این رو می تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد.این میوه اثرات قابل توجهی در جلوگیری از بیماری هایی مانند چربی خون بالا
،پیری سلول و سرطان دارد.اسید بنزوئیک ترکیبی است که خاصیت ضدمیکروبی دارد.این ماده به طور طبیعی در گوجه سبز وجود دارد.

*منبع:مجله آزمون(شماره328)*




طبقه بندی: میوه و سبزیجات و صیفی جات،
برچسب ها: گوجه سبز،

تاریخ : جمعه 5 خرداد 1396 | 03:24 ب.ظ | نویسنده : سیدحسین ابراهیمی | نظرات
علل افسردگی
1.بیماری های جسمی
2.استعداد ارثی
3.آزردگی های روحی و فزاینده که به آسیب پذیری های خاص منجر می شوند.
4.تجارب شخصی ناکافی
5.اهداف غیرواقع بینانه
،ارزش های غیرمعقول،فرضیات،الزام های تحمیل شده از سوی افراد بالا دست.
6.فشار خارجی شدید(مانند از دست دادن پی در پی خویشان نزدیک)
7.فشار خارجی زیان آور مزمن(مانند سرزنش مداوم و خرده گیرانه افراد بالا دست).

*منبع:روزنامه همشهری6و7(شماره266)*



طبقه بندی: روانشناسی،
برچسب ها: علل افسردگی،

تاریخ : پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396 | 12:03 ب.ظ | نویسنده : سیدحسین ابراهیمی | نظرات
مصرف توت فرنگی چه خاصیت و فایده ی درمانی دارد؟
مصرف انواع میوه ها و سبزیجات
،از جمله توت فرنگی،فواید بی پایانی در پی دارد.با خوردن خوراکی های گیاهی،خطر بیماری های قلبی،دیابت و سرطان کاهش می یابد.هم چنین مصرف مقادیر بالای میوه و سبزیجات برای سلامت پوست و مو،افزایش انرژی و کاهش وزن مفید است.

*منبع:مجله آزمون(شماره328)*



طبقه بندی: میوه و سبزیجات و صیفی جات،
برچسب ها: خواص توت فرنگی، توت فرنگی، فایده ی درمانی توت فرنگی،

تاریخ : دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 | 06:44 ب.ظ | نویسنده : سیدحسین ابراهیمی | نظرات
با ماست کلسترول خونتان را تنظیم کنید
ماست به ویژه ماست های پروبیوتیک انتخاب مناسبی برای حفظ عملکرد روده در افرادی است که تمایل یا امکان مصرف رژیم پرفیبر را ندارند.صرف روزانه 200گرم ماست زنده که حاوی باکتری لاکتو باسیلوس اسید و فیلوس است به کاهش کلسترول خون به میزان بیش از 3درصد و کاهش کلسترول ال دی ال به میزان بیش از 4درصد کمک می کند.

*منبع:مجله آزمون(شماره326)*



طبقه بندی: توصیه و نکات آموزشی پزشکی، تغذیه،
برچسب ها: تنظیم کلسترول خون، تنظیم کلسترول خون با ماست،

تاریخ : شنبه 16 اردیبهشت 1396 | 11:38 ق.ظ | نویسنده : سیدحسین ابراهیمی | نظرات
خاصیت جوانه ی کلم بروکلی در کاهش وزن
ترکیب موجود در جوانه ی کلم بروکلی موجب کاهش تاثیر رژیم غذایی پرچرب شده و از اضافه وزن پیشگیری می کند.تحقیق نشان داد سولفورافان منجر به صرف انرژی بیش تر و چربی سوزی بیش تری می شود.در حالی که به توازن میزان باکتری های خوب در روده هم کمک می کند.سولفورافان ترکیبی است که عمدتا در گیاهانی نظیر جوانه ی کلم بروکلی
،جوانه ی کلم بروکسل و کلم پیچ یافت می شود.

*منبع:مجله آزمون(شماره326)*



طبقه بندی: میوه و سبزیجات و صیفی جات،
برچسب ها: خاصیت جوانه ی کلم بروکلی در کاهش وزن، خاصیت جوانه ی کلم بروکلی،

تاریخ : شنبه 16 اردیبهشت 1396 | 11:34 ق.ظ | نویسنده : سیدحسین ابراهیمی | نظرات
مضرات راه رفتن با «صندل» در تابستان
پوشیدن «صندل» در تابستان و هوای گرم بسیار رایج است اما ممکن است پاهای شما بهای آن را بدهند.

تصویر مضرات راه رفتن با «صندل» در تابستان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، انجمن پا پزشکی آمریکا هشدار می دهد که پوشیدن صندل برخی آسیب ها و صدماتی را برای پا به دنبال دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود:

- رگ به رگ شدن یا پیچ خوردگی مچ پا ناشی از پوشیدن دم پایی یا صندل؛

- ایجاد پینه یا تغییرشکل انگشتان پا به دلیل پوشیدن صندل های تابستانی؛

- حفاظت و مراقبت ضعیف و نامناسب از پا، درد پاشنه و درد قوس پا به دلیل سُرخوردن پا؛

- صدمه به مچ پا و درد در کره پا به دلیل پاشنه بلند؛

- پینه بستن، مراقبت ضعیف و سوزش بین انگشتان به دلیل پوشیدن صندل های توری یا بندی.





طبقه بندی: توصیه و نکات آموزشی پزشکی، ویژه بانوان، ویژه آقایان، ویژه کودکان و نوجوانان، ویژه ورزشکاران،
برچسب ها: مضرات راه رفتن با صندل در تابستان،

تاریخ : پنجشنبه 14 اردیبهشت 1396 | 11:06 ق.ظ | نویسنده : سیدحسین ابراهیمی | نظرات
غذاهای ضد آب مروارید
در بیماری آب مروارید یا کاتاراکت
،لایه ی غیرشفافی روی عدسی چشم ایجاد می شود.کلم و سایر سبزی های برگی سبز رنگ،هویج،زردآلو و سایر میوه ها و سبزی های زرد و نارنجی رنگ حاوی کاروتن هستند.دریافت زیاد کاروتن با کاهش خطر ابتلا به اب مروارید مرتبط است.احتمالا کاروتن با غیرفعال کردن رادیکال های آزاد خطرناک،چشم را در برابر تخریب آن ها محافظت می کند.اسفناج در میان سبزی ها در کاهش خطر ابتلا به آب مرواید بسیار موثر شناخته شده است.

*منبع:مجله آزمون(شماره326)*



طبقه بندی: چشم، توصیه و نکات آموزشی پزشکی، میوه و سبزیجات و صیفی جات،
برچسب ها: غذاهای ضد آب مروارید، کاتاراکت، کاروتن، آب مروارید، کاهش خطر ابتلا به آب مروارید،

تاریخ : پنجشنبه 14 اردیبهشت 1396 | 10:58 ق.ظ | نویسنده : سیدحسین ابراهیمی | نظرات
اگر می خواهید در پیری به آلزایمر دچار نشوید میوه بخورید
مصرف روزانه پنج واحد میوه نقش بسزایی در کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر ایفا می کند.افراد بزرگ سال باید در طول روز 400گرم میوه و سبزیجات مصرف کنند که این مقدار به معنای گنجاندن 5واحد میوه و سبزی در برنامه ی روزانه است.مصرف این میزان از میوه و سبزی نه تنها قدرت شناختی و حافظه ی مغز را حفظ می کند بلکه باعث عدم ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان می شود.

*منبع:مجله آزمون(شماره326)*



طبقه بندی: میوه و سبزیجات و صیفی جات، تمرکز و حواس،
برچسب ها: اگر می خواهید در پیری به آلزایمر دچار نشوید میوه بخورید، کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر،

تاریخ : جمعه 8 اردیبهشت 1396 | 11:17 ق.ظ | نویسنده : سیدحسین ابراهیمی | نظرات
هویج برای کنترل میزان قندخون
دیابتی ها از مصرف هویج خام به دلیل کربوهیدرات آن خودداری می کنند.توجه داشته باشید که این کربوهیدرات ها بدون افزایش قندخون به آرامی جذب بدن می شوند.علاوه بر این هویج باعث بهبود جریان خون و سلامت چشم ها می شود که هر دو از عوارض بیماری دیابت محسوب می شوند.

*منبع:مجله آزمون(شماره324)*



طبقه بندی: چشم، تغذیه، میوه و سبزیجات و صیفی جات، فشارخون، دیابت،
برچسب ها: خواص هویج، هویج، هویج برای کنترل قندخون، بهبود جریان خون، سلامت چشم ها،

تاریخ : شنبه 26 فروردین 1396 | 08:14 ب.ظ | نویسنده : سیدحسین ابراهیمی | نظرات
مصرف روغن ماهی به مقابله با آسم کمک می کند
مصرف روغن ماهی که از اسیدهای چرب امگا-3 غنی است ممکن است برای بیماران مبتلا به بیماری های التهابی نظیر آسم مفید باشد.اسیدهای چرب امگا-3 بعد از هضم تبدیل به واسطه های خاصی می شوند که بدون توقف عملکرد سیستم ایمنی
،التهاب را متوقف می کنند.

*منبع:مجله آزمون(شماره324)*



طبقه بندی: توصیه و نکات آموزشی پزشکی، تغذیه،
برچسب ها: روغن ماهی، خواص روغن ماهی، مقابله با آسم، مصرف روغن ماهی به مقابله با آسم کمک می کند،

تاریخ : شنبه 26 فروردین 1396 | 08:10 ب.ظ | نویسنده : سیدحسین ابراهیمی | نظرات
مطالعه کنید؛دردهای تان خوب می شود
محققان دریافته اند که استراتژی مطالعه ی مشارکتی می تواند سبب کاهش دردهای مزمن در افراد شود.مطالعه ی اشتراکی
،یک کار تعاملی است که در آن گروه های کوچکی از افراد دور هم جمع شده و داستان های کوتاه،شعر و ادبیات را با صدای بلند می خوانند.محققان این پژوهش دریافتند که با استفاده از ادبیات که خاطرات و تجارب زندگی مانند روابط مختلف و دوران کودکی را یادآوری می کند می توان دردهای مزمن را حتی بیش تر از روش های رفتار درمانی کاهش داد.

*منبع:مجله آزمون(شماره324)*



طبقه بندی: توصیه و نکات آموزشی پزشکی، ویژه کودکان و نوجوانان، تمرکز و حواس،

تاریخ : شنبه 26 فروردین 1396 | 10:32 ق.ظ | نویسنده : سیدحسین ابراهیمی | نظرات
خواص درمانی سمنو
سمنو حاوی موادی چون سلنیوم
،فسفر،کرومیوم،روی،آهن،مس و انواع ویتامین هاست.مخلوط عصاره ی جوانه ی گندم با آرد کامل باعث شیرین شدن سمنو می شود.استفاده از این ماده ی غذایی تاثیر بسزایی در درمان عوارض ریوی،کمبود وزن،وجود فسفات در ادرار،سوءهاضمه،پا درد،مخملک،تب برفکی،نامنظم شدن ضربان قلب،دیابت،ریزش مو،یبوست و زخم های قرنیه دارد.

*منبع:مجله آزمون(شماره324)*



طبقه بندی: تغذیه،
برچسب ها: خواص درمانی سمنو، فواید سمنو، سمنو، مخلوط عصاره ی جوانه گندم با آرد،

تاریخ : شنبه 26 فروردین 1396 | 10:25 ق.ظ | نویسنده : سیدحسین ابراهیمی | نظرات
با ویتامین D استخوان ها را تقویت کنید
ویتامین D موسوم به ویتامین نور خورشید نه تنها موجب بهبود سلامت ماهیچه ها و استخوان ها می شود بلکه با تقویت میزان پیتیدهای آنتی میکروب(مواد طبیعی شبه آنتی بیوتیک)موجود در ریه ها از بدن در مقابل عفونت های تنفسی محافظت می کند.

*منبع:مجله آزمون(شماره324)*



طبقه بندی: توصیه و نکات آموزشی پزشکی،
برچسب ها: ویتامین D، با ویتامین D استخوان ها را تقویت کنید،

تاریخ : پنجشنبه 24 فروردین 1396 | 02:07 ب.ظ | نویسنده : سیدحسین ابراهیمی | نظرات
.: Weblog Themes By BlackSkin :.

تعداد کل صفحات : 19 :: 1 2 3 4 5 6 7 ...